onsdag den 26. marts 2014

Lidt nyt til stuen :)

Så er jeg kommet lidt længere med projekt fornyelse af hjemmet. Denne gang er det sofaen, som har nydt godt af min kreativitet, i form af et sæt nye hæklede puder i blå og grå ;)


Den første pude er eget (stribet) design og lavet i boble-mønster.

Boble-mønster:
Antal masker, deleligt med 4 + 3. Hver række vendes med en lm.

1.række: hækl fm'er hele vejen hen.
2.række: hækl 1fm, *1 boble (5stm hæklet sammen til én), 3fm*, gentag fra * til * indtil der er 2 masker tilbage, 1 boble og 1fm.
3.række: hækl fm'er hele vejen hen.
4.række: hækl *3fm, 1 boble*, gentag fra * til * indtil der er 3 masker tilbage, 3fm.

Gentag disse fire rækker indtil arbejdet har den ønskede længde og slut så af med en række fastmasker.


Den anden pude er lavet i kasse-/rombemønster med inspiration fra Pescno's rombetæppe.
Opskriften på romberne kan du finde her.

Det er dog kun forsiden af puderne, som er hæklet. På bagsiden har jeg syet et stykke gråt møbelstof på og monteret en lynlås, så betrækket kan tages af og vaskes. Begge dele er syet på symaskine.

Puderne har egentligt taget mig ret lang tid at få lavet færdige. Jeg købte vist garnet helt tilbage i december måned. Siden da har jeg arbejdet meget med udtrykket og sammensætning af mønster og farver, og puden i boble-mønster har jeg hæklet og pillet op flere gange. De hæklede stykker har dog ligger i en måneds tid, men det har været svært at tage sig sammen til at få købt de sidste ting i stofbutikken og få det hele sat sammen på symaskinen :/

Men jeg er så glad for at det endelig er lykkedes mig at blive færdig, og jeg er selv super tilfreds med resultatet :)

De gamle sofapuder trængte efterhånden også til en udskiftning, da stoffet var slidt helt igennem ;)

1 kommentar:

  1. Hvor meget garn er der brugt til den øverste pude, og er det dobbeltgarn? :)

    SvarSlet