onsdag den 12. marts 2014

Kært barn har mange navne :)


Doily, flakon og mellemlægsserviet er bare tre af de ord, man kan bruge til at beskrive de her fine hæklede stykker, som man kan bruge til at ligge under en vase eller imellem tallerkener.

Jeg kender dem nok bedst hjemme fra mine bedsteforældre, men nu har jeg så besluttet, at jeg også vil have nogle. Så jeg er gået i fuld sving med at producere en masse og er på nuværende tidspunkt nået op på 5stk.


Opskriften har jeg fundet her. Jeg har hæklet dem i almindelig 8/4 bomuldsgarn i hvid med en 3mm nål. De små er lavet direkte efter opskriften, mens de store er en udvidet udgave, som jeg selv har udtænkt.

Planen er, når jeg har lavet nok, så skal de lægges imellem mit stel, så det ikke klirrer, når man går forbi skabet, og skåner det lidt imod ridser :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar